Jesteś tutaj:

Strona główna Usługi IT Podpis elektroniczny
Podpis elektroniczny

Bezpieczny podpis elektroniczny w relacjach pomiędzy biznesem, administracją publiczną oraz osobami fizycznymi staje się coraz bardziej powszechny i niesie za sobą znaczące oszczędności oraz możliwość zdalnego podejmowania czynności prawnych, m.in. za pośrednictwem Internetu. Do złożenia bezpiecznego podpisu elektronicznego wystarczy posiadać zestaw do składania podpisu elektronicznego.

 

Zastosowanie

• kontakty drogą elektroniczną z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, np.: podpisania wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne, podpisania deklaracji,


• nadawania mocy prawnej dokumentom w kontaktach prawnych przez Internet (np. upoważnienia elektroniczne w ZUS),


• pozyskiwania wypisów elektronicznych dotyczących wszystkich podmiotów gospodarczych wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego (pdi.cors.gov.pl),


• podpisywania urzędowej korespondencji z podmiotami administracji publicznej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej,


• składania e-deklaracji podatkowych (www.e-deklaracje.gov.pl),


• zawierania umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej,


• wystawiania faktur w formie elektronicznej,


• uczestniczenia w aukcjach i przetargach elektronicznych (np. www.e-przetarg.pl),


• podpisywania raportów do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,


• zgłaszania drogą elektroniczną zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,


• składania e-deklaracji do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

 
Zalety

• jeden certyfikat kwalifikowany służy do kontaktów z wieloma instytucjami/urzędami drogą elektroniczną,


• możliwość załatwiania spraw urzędowych, biznesowych, cywilno-prawnych za pośrednictwem internetu oraz skrócenie czasu ich realizacji,


• zastąpienie dotychczasowej „dyskietki” w kontaktach z ZUS przez urządzenia, które można podłączyć do standardowych portów dostępnych w każdym komputerze klasy PC (np. USB),


• zabezpieczenie podpisanych dokumentów elektronicznych przed zmianami przez osoby nieupoważnione,


• znacznie prostsze, szybsze i tańsze przeszukiwanie elektronicznych archiwów,


• dostępność urzędów elektronicznych online przez 24h/dobę, 7 dni w tygodniu.

 
Warianty zestawów

 

• zestaw CERTUM standard z czytnikiem kart kryptograficznych,


• zestaw CERTUM bez czytnika - dedykowanym dla osób posiadających komputer wyposażony w czytnik kart kryptograficznych.


 
 

 

 

Nasi Klienci:

GH Panorama
KAMABEN
Granimex
Hurtownia Drobiu Malta-Drob
NOT Poznań
LG Studio
Opakowania ozdobne

Referencje

Rekomenduję firmę ITrap jako profesjonalnego partnera w zakresie obsługi informatycznej przedsiębiorstwa. Firma ITrap przeprowadziła kompleksowy proces wdrożenia sieci oraz serwera w naszej firmie. Począwszy od analizy...

GRANIMEX - inż. Wojciech Granops
colour style colour style colour style

Strony itrap.pl wykorzystują pliki cookie (tzw. ciasteczka). Korzystając z serwisów itrap.pl wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej. Kliknij przycisk "Akceptuję", jeśli wyrażasz zgodę na ich używanie.